מגזין הפתרונות של יזמקו

טיפים לקניית מדפסת לייזר משולבת

רכישתה של מדפסת חדשה כרוכה לעתים קרובות בבלבול רב. בשוק קיים היצע נרחב ביותר, ולא תמיד ברור מה ההבדל בין הדגמים השונים ובאיזה מדפסת מומלץ לבחור. על מנת לבצע את הבחירה הנכונה חשוב להגדיר מהו השימוש הצפוי במדפסת ולאפיין את המפרט הטכני הנדרש. מי שנמצא בתחילת התהליך של בחירת מדפסת חדשה, כדאי שישים לב לנקודות הבאות.

התאמה לצרכים

בבדיקת ההתאמה של המכונה לצרכים של בית העסק יש לשים לב לפרטים הבאים:

אופי עבודות ההדפסה:

כאשר מתלבטים באיזו מדפסת יש לבחור, חשוב לשים לב לאפשרויות ההדפסה הקיימות בדגם. בדרך כלל תידרש הדפס רגילה על דפים בגודל A4, אבל במקרים רבים יש צורך בעבודות הדפסה המתבצעות על דפים בגודל A5, A6 וכיוצא בזה. ישנם מצבים אחרים שבהם העבודה השופטת במשרד מחייבת הדפסה על גבי שקפים, ובמשרדים רבים, לדוגמה משרדים השולחים דיוור בדואר ישראל, יהיה צורך בהדפסה על מדבקות, ואז יש לוודא כי המכונה אכן תומכת בהדפסה מסוג זה. אפשרות הדפסה נוספת היא הדפסה דו צדדית (Duplex) וגם במקרה זה יש לבחור במכונה המסוגלת לבצע את הפעולה במהירות יחסית בלי לגרום למדפסת להיתקע.

 איכות ההדפסה:

שיקול נוסף בעת רכישת מדפסת לייזר, היא איכות הדפסה, וזו נקבעת באמצעות הרזולוציה. רמת הרזולוציה משמעותה מספר הנקודות המופיעות על הדף, וכמובן שמספר נקודות רב יותר מעיד על איכות הדפסה טובה יותר. יחד עם זאת, כיום בשוק קיימים הבדלים רבים בין דגמים בעלי אותה הרזולוציה, ועל כן מומלץ לבקש לבצע הדגמה של יכולות המדפסת לפני שמקבלים את ההחלטה הסופית, במיוחד אם מדובר במדפסת צבע.

מהירות ההדפסה:

על מנת שהמדפסת המשרדית תשרת את העובדים היטב, יש לבדוק גם את נושא מהירות ההדפסה שלה. עניין ז חשוב במיוחד במשרדים שבהם יש צורך בהדפסה בכמויות גדולות או במשרדים המחזיקים במדפסת מרכזית אחת. מהירותה של המדפסת על פי מספר הדפים שהיא מסוגלת להדפיס בדקה אחת (PPM), ואם מהירות הדפסה זו אינה מספקת היא עלולה לגרום לעיכוב העבודה במשרד. בדרך כלל, מהירות טובה בהדפסה של שחור-לבן תהיה כ-20 דפים לדקה אחת, וחשוב גם לשים לב לזמני ההשהיה של המכונה; מומלץ כי זמן ההשהיה לא יעלה על 10 עד 15 שניות.

פונקציות נוספות:

מלבד האפשרות להשתמש במכונה לשם הדפסה, חשוב לשים לב כי ישנן מדפסות לייזר משולבות הכוללות גם פונקציות חשובות נוספות. כיום ניתן למשל למצוא מדפסות לייזר המאפשרות גם לשלוח פקסים או לבצע סריקה של מסמכים שונים. מדפסות מסוימות אף כוללות את הפונקציה של שליחת המסמך הסרוק בדוא"ל, וכך העובד יכול לקבל את המסמך המבוקש ישירות למחשב האישי שלו. אם עובדי המשרד נדרשים לפעולת סריקה על בסיס יומיומי, מומלץ מאוד לוודא כי מכונת ההדפסה כוללת  מאפיין זה.

עלויות, אחריות ושירות

לסיום, מילה אחרונה על עלויות המדפסת, ועל האחריות והשירות הניתנים במסגרת הרכישה. כמו כל רכישה של מוצר חשמלי, כדאי לשים לב למספר שנות האחריות הניתנות עבור המדפסת; בדרך כלל יינתנו בין שנה אחת לבין שלוש שנים של אחריות, וחשוב כמובן לבדוק מה כוללת האחריות והאם יש אפשרות לקבל שירות בבית הלקוח. עניין חשוב נוסף הוא העלות הכספית לא של המדפסת בלבד אלא של התחזוקה שלה ושל השימוש בה. כדאי לשים לב למשל לעלות של הטונרים, כיוון שלאורך זמן ייתכן בהחלט כי יהיה מדובר בסכום משמעותי.

לסיכום, על מנת לבחור במכונת ההדפסה המתאימה יש לשקלל היטב את כל הנתונים ולהגדיר מראש מהם המאפיינים החשובים ביותר לעסק. בכל מקרה מומלץ גם להתייעץ עם גורם מקצועי בנושא.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *