מגזין הפתרונות של יזמקו

כיצד לחסוך כסף בהוצאות משרד

a penny saved is a penny earned היא אמרה ידועה של בנג'מין פרנקלין. צעדי ייעול חסכוניים, מאפשרים לכם להגדיל את הרווחים בעסק, מבלי להשקיע בכך באופן שוטף! העבודה מושקעת רק בתכנון החיסכון ואולי בהשקעה בציוד חסכוני יותר. אבל לאחר מכן, אתם מוציאים פחות ולכן בשורה התחתונה מרוויחים יותר. פשוט וחשוב. אבל איך עושים זאת? מבחינת צמצום הוצאת המשרד, אלה כמה רעיונות שימושיים:

 

להדפיס חכם

בכמויות הגדולות של הדפסות שעושים בעסקים, מדפסות לייזר משתלמות יותר ממדפסות הזרקת דיו. נכון, מדפסות הזרקת דיו זולות מאוד, אך הדבר נובע ישירות מכך, שההוצאות הגדולות עליהן ורווחי היצרנים, מקורם בהוצאה השוטפת על דיו. מדפסות הלייזר לרוב מדפיסות מהר יותר. הן גם נוטות להיות חזקות ועמידות לאורך זמן, באופן שמתאים מאוד לשימוש אינטנסיבי בעסקים. הן ידועות בעיקר כפתרון להדפסת טקסט שלא דורש צבע. עם זאת, קל ופעמים רבות עדיף, לרכוש מדפסת לייזר צבעונית. אם אתם מדפיסים בכמויות גדולות, יש עוד שיטות לצמצם הוצאות מעבר לשימוש במדפסת לייזר. למשל, להדפיס משני צידי הדף או להדפיס טיוטות באיכות נמוכה. 

 

רכישה בכמויות

רכישת מוצרים וחומרים שונים עבור המשרד בכמויות, היא דרך קלאסית לקבל הנחות ולצמצם בהוצאות השוטפות. זאת, כולל ברכישת חומרים מתכלים עבור המדפסות. כמו כן, כדאי לעשות זאת במרוכז, עבור כל המחלקות או המשרדים בעסק.

 

שיקולי נדל"ן וחלל

שכירת או רכישת המקום הפיזי למשרדים, מהווה הוצאה מרכזית וגדולה בעסקים. לכן, הגיוני לנצל השקעה זו בצורה המיטבית. שיפור ניצול שטח הרצפה והחלל הזמין בכלל, מאפשרים להגיע לגודל המשרד האופטימאלי. משמע, הגודל הקטן ולכן הזול ביותר, שהוא עדיין פרודוקטיבי ונוח לשימוש יומי. מה לגבי ההיבט, של צורך במעט יותר מקום מדי פעם? ניתן לפתור זאת, בכך ששוכרים חללים גדולים ומחלקים אותם פנימית באופן גמיש. מחד, מעבר משרדים איננו דבר של מה בכך. אך מאידך, מדובר בהוצאות כבדות. לכן, שני דברים שכדאי לבחון תקופתית, הם מיקום המשרדים וגובה השכירות.

 

עבודה מהבית

שילוב עבודה מהבית עם עבודה מהמשרד, עשוי להיות שימושי ומעניין מבחינות רבות. אם אתם מאפשרים לעובדים לעבוד חלקית מהבית, כאשר בכל יום נתון חלקם עושים זאת, דרוש משרד קטן יותר. לעבודה מהבית יש עוד יתרונות פוטנציאליים והעובדים עשויים לקבל זאת בברכה.

 

ספקים – שיחה ומשא ומתן

ספקים מהם רוכשים באופן קבוע, עשויים להציע לכם תחליפים, במחירים עדיפים. סביר שהם לא יעשו זאת ביוזמתם כמובן. לכן, כדאי לדבר איתם באופן יזום ולהסביר בפשטות, שאתם במהלך של קיצוץ הוצאות. ייתכן שהם יציעו לכם מחיר טוב יותר, בכדי שתמשיכו לעבוד איתם. אולי יציעו לכם מוצרים או שירותים שונים מעט, שלא הייתם מודעים להם.

 

מיקור חוץ

ניתן כיום להוציא אל מחוץ לעסק, פעילויות רבות ומגוונות. כך גם לגבי פעילויות משרד אופייניות, דוגמת קבלת שיחות נכנסות ושירותי מזכירות. באמצעות גישה זו, עשויים גם לחסוך בעלויות, גם להתייעל וגם לפנות יותר משאבים לפעילויות הליבה של העסק.  

 

שירותי ענן

ואם מדברים על מיקור חוץ – מה לגבי המחשוב שלכם? אחסון? גיבוי? תוכנות שונות? כמה ציוד מחשוב יש בבעלותכם לשם כך וכמה מוציאים על הטיפול השוטף בו? במקום כל זאת, ניתן לשכור שירותי ענן, גישה שיש לה במילא שורה ארוכה של יתרונות נוספים. 

 

אפשרויות שונות בהסעדה

מה לגבי עלויות האוכל לעובדים? כאן יש אפשרויות שונות, שכדאי לבחון זו מול זו. אפשרות אחת פופולארית, היא למשל סבסוד ארוחות חיצוניות לעובדים, באמצעות כרטיסי הסעדה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *