מגזין הפתרונות של יזמקו

הודעות שגיאה נפוצות במדפסות

היום כאשר בכל עסק יש לפחות מדפסת משרדית אחת, מדי פעם צריך להתמודד גם עם תקלות שונות כמו דפים שנתקעו, תקלות תקשורת וכדומה.

לעיתים פתרון הבעיה פשוט וקל, אך לעיתים החיווי של המדפסת אינו ברור מספיק ולכן קשה להבין מהי התקלה ומהו הפתרון.

ולכן ריכזנו עבורכם את הודעות השגיאה הנפוצות במדפסות – מה המשמעות של כל אחת וכיצד מתפעלים את התקלה.

מה אומרת הודעת התקלה?

התפעול של מדפסת לעסק הוא דומה בין כל הדגמים והמכשירים שקיימים בשוק, כאשר לכל דגם יש את ההנחיות הספציפיות עבורו.

בהתאם, גם התצוגה ואופן החיווי של כל מדפסת הוא מעט שונה.

בעבור תקלות פשוטות כמו דפים שנגמרו, דף שנתקע או טונר שנגמר וצריך להחליף – החיווי יהיה פשוט להבנה בדרך כלל.

אך לעיתים נוצרות תקלות מורכבות יותר ואז הצג יראה לנו קודים או התראות שונות.

הדרך הכי יעילה להבין את משמעות התקלה היא להיעזר בספר ההפעלה של הדגם, ואם הוא לא נמצא ברשותכם, תמיד אפשר לחפש באינטרנט.

לרוב חיפוש פשוט של שם החברה ומספר הדגם בצירוף קוד התקלה יוביל אתכם למדריכים מפורטים המסבירים את מהות התקלה וכיצד ניתן לפתור אותה.

תפעול בסיסי של תקלות שגרתיות

התקלות הנפוצות ביותר בכל מדפסת משרדית קשורות לתפעול השוטף, והן גם הפשוטות ביותר להבנה ולתיקון.

כל מדפסת זקוקה לטונר ולדפים כדי לעבוד, ולכן כאשר אחד מהם נגמר מיד תופיע הודעת שגיאה המתריעה על כך.

ההודעה כמובן תפרט האם מדובר בנייר או בטונר, ובמידה ויש במדפסת כמה מגירות לנייר ההודעה תפרט באיזו מגירה אזל הנייר.

במידה ומדובר במדפסת צבעונית אשר עובדת עם מספר טונרים שונים, החיווי יתייחס להחלפת הטונר הספציפי שאזל.

אנחנו ממליצים לדאוג שתמיד יהיה לכם במלאי לפחות טונר אחד חדש להחלפה כך שלא תצטרכו לבזבז זמן מיותר.

כמובן שאפשר לעבוד עם מדפסת לעסק אשר מספקת חיווי בזמן אמת על כמות הטונר שנשארה, כך שתוכלו לתזמן את הרכישה לקראת סיום של הטונר הקיים במדפסת.

לעיתים לאחר החלפת הטונר או הוספת הדפים המדפסת לא תזהה שביצענו את הפעולה ותמשיך להציג את החיווי.

בחלק מהדגמים הסיבה היא שצריך ללחוץ על כפתור אשר מסמן למדפסת כי ניתן להמשיך להדפיס, ולעיתים הסיבה היא שהטונר לא הותקן בצורה טובה, שמגירת הדפים לא הוכנסה עד הסוף וכדומה.

לכן מומלץ לבדוק את אלו, ובמידה והבעיה לא נפתרה, לנסות כיבוי והפעלה מחדש.

למה דפים נתקעים?

אחת התקלות הכי נפוצות והכי מעצבנות הן כמובן דף שנתקע במהלך ההדפסה.

זו תקלה שחוזרת על עצמה מדי פעם, והיא בהחלט מטרידה. אבל האם תהיתם פעם למה היא קורית?

ובכן, בתהליך ההדפסה הנייר והדיו עוברים תהליכים של חימום לטמפרטורות גבוהות מאוד וכן חשיפה לחשמל סטטי ולאחר מכן פריקה של החשמל הסטטי וקירור של הדף.

החום והחשמל הסטטי הם חיוניים לתהליך ההדפסה, ולמעשה כל מדפסת משרדית היא מעין תנור עוצמתי.

וכאשר מחממים נייר לטמפרטורה כל כך גבוהה, לעיתים קמט קטן מספיק כדי שהתהליך ייתקע.

הדרך לצמצם את התקלה היא להשתמש בניירות הדפסה איכותיים, ולוודא כי הם מאוחסנים בצורה מסודרת שאינה גורמת להם להתעקם ולהתקפל.

ולגבי תפעול התקלה עצמה, ברוב המדפסות תקבלו הנחיות היכן בדיוק הדף נתקע וכיצד לשחרר אותו.

אם אתם לא בטוחים, אנחנו ממליצים שוב להיעזר באינטרנט ולבצע חיפוש שיוביל אתכם למדריכים מפורטים הכוללים תמונות ואף סרטונים.

חילוץ של הדף בצורה הנכונה ובסבלנות הוא המפתח כדי לפתור את התקלה בהצלחה.

תקלות תקשורת וזיכרון

כעת אנחנו נכנסים לקטגוריה שונה לגמרי של תקלות אפשריות.

מדפסת משרדית מקבלת את הנחיות הפעולה שלה מהמחשב, ולכן יכולות להיווצר תקלות בתקשורת ביניהן.

פעמים רבות התקלה נובעת מסיבה פשוטה וטיפשית – ניתוק של כבל הנתונים שמחבר את המדפסת למחשב או לשרת.

בדרך כלל הניתוק הזה מבוצע בטעות, למשל תוך כדי ניקיון של סביבת העבודה. הפתרון הוא כמובן לחבר מחדש את הכבל.

במידה והבעיה לא נפתרה, מומלץ להיעזר במדריך של המדפסת עצמה.

או ליצור קשר עם התמיכה של החברה דרכה רכשתם או שכרתם את המדפסת.

תקלות נוספות קשורות לזיכרון, ולרוב הגורם הוא שליחה של כמות נתונים גדולה מדי להדפסה.

הפתרון לזה הוא לבטל את פקודות ההדפסה, ולאחר מכן לשלוח להדפסה כמות קטנה יותר של דפים ונתונים.

במידה והתקלה הזו חוזרת על עצמה לעיתים תכופות, יכול להיות שמדובר בבעיה מהותית יותר שדורשת שדרוג של מדפסת לעסק לדגם שיכול לעמוד בקיבולת גבוהה יותר של הדפסות.

בכל מקרה לפני שמקבלים החלטה על רכישה ושדרוג, מומלץ להיעזר בשירות התמיכה של הספק על מנת לוודא שזהו אכן מקור הבעיה, וכי לא מדובר בתקלה באחד מרכיבי הזיכרון במדפסת עצמה.

שגיאה לא ידועה

לעיתים נדירות המדפסת תציג בפניכם הודעת שגיאה כללית, מבלי לפרט מהי התקלה או עם ציון מפורש כי מדובר בתקלה לא ידועה.

הגורם לכך יכול לנבוע ממגוון של סיבות, כאשר פעמים רבות הפתרון הפשוט והיעיל הוא כיבוי מסודר של המדפסת והדלקה שלה מחדש.

במידה וכיבוי והדלקה מחדש לא עזרו, מומלץ לפנות לשירות התמיכה של הספק.

שירות ותמיכה עבור מדפסת לעסק

כיום כאשר מדפסת משרדית היא אלמנט בסיסי וחיוני בכל עסק, אתם לא יכולים להרשות לעצמכם להסתבך עם תקלות ובעיות שיגזלו זמן רב וישביתו את העבודה.

ולכן לפני שרוכשים או שוכרים מדפסות, חשוב לוודא כי אתם מתקשרים עם ספק אמין ומקצועי כמו יזמקו, שיכול להציע לכם דגמים שמותאמים לצורך הספציפי של העסק שלכם.

ובנוסף חשוב שיהיה שירות של תמיכה ותפעול תקלות, כך שתקבלו את המענה המלא בכל עת.

תגובות
סרטון החודש
החלפת טונר: דגמים FS3920DN/FS3900DN/FS4000DN
נשמח לדבר 3730*