מגזין הפתרונות של יזמקו

איך לבחור מדפסת לייזר? המדריך המלא

מדפסת לייזר מהי?

מדפסת לייזר היא סוג נפוץ של מדפסות למחשב האישי שמשתמשת בטכנולוגיה של מכונת צילום. כאשר המסמך נשלח להדפסה, קרן לייזר "שואבת" את המסמך ומעבירה אותו על תוף מצופה סלניום באמצעות מטענים חשמליים. לאחר שהתוף נטען, הוא מגולגל בטונר, סוג אבקה יבשה של דיו. הטונר שומר על התמונה שהוטענה על התוף. הטונר מועבר לנייר ומתמזג לנייר בעזרת חום ולחץ. לאחר שהמסמך מודפס, המטען החשמלי מוסר מהתוף והטונר העודף נאסף.

רוב מדפסות הלייזר, גם אם זו מדפסת משולבת, מדפיסות רק במונוכרומטיות (בצבע אחד – שחור). מדפסת לייזר צבעונית יקרה פי עשר מאשר מדפסת לייזר מונוכרומטית.

היסטוריה בפסקה אחת…

בשנת 1975 הציגה IBM את מדפסת הלייזר הראשונה שנועדה לשימוש במחשבי ה-mainframe שלה. בשנת 1984 הביאה חברת Hewlett-Packard למהפכה בתחום ההדפסה בטכנולוגיית לייזר כשהציגה את ה-LaserJet הראשון שלה. מחירה של מדפסת זו (שהייתה קומפקטית, מהירה ואמינה), התאים למשתמשים במחשב האישי. מאז, הפכו מדפסות הלייזר לזולות יותר אבל גם לאיכותיות יותר והיום יצרניות נוספות נכנסו לשוק מדפסות הלייזר ומציעות לכם מגוון של מכשירים לבחירתכם.

במה שונה מדפסת לייזר ממדפסת הזרקת דיו?

יש מספר הבדלים בין מדפסת לייזר למדפסת הזרקת דיו: הטונר או הדיו במדפסת לייזר הוא יבש ובהזרקת דיו הוא רטוב. לאורך זמן, מדפסת הזרקת דיו יקרה לתפעול פי עשר ויותר ממדפסת לייזר, כי החלפת הדיו נעשית בתדירות רבה יותר. בהזרקת דיו החומר המודפס יימרח אם הנייר טרם התייבש, במדפסת לייזר ההדפסה יבשה מלכתחילה. שני סוגי המדפסות פועלים בשקט ומאפשרים גם הוספת פונטים.

אם צרכי ההדפסה שלכם הם ממש מינימליים, מדפסת הזרקת דיו עשויה להספיק. אבל אם נפח ההדפסה שלכם גבוה, כדאי לשקול רכישת מדפסת לייזר.

מה עלי לשקול לפני רכישת מדפסת לייזר?

יכולת ומהירות הדפסה

יש מדפסות לייזר באיכויות ובמחירים שונים:

  • מדפסות לייזר אישיות מספיקות לשם הדפסת ממוצע של 200 עמודים לשבוע ויכולות להדפיס עד 8ppm (pages per minute = עמודים לדקה).
  • מדפסת לייזר שמספיקה לממוצע ההדפסות בגובה 1000 דפים לשבוע. מדפסות אלה מדפיסות 24ppm.
  • מדפסת לייזר לייצור שטובה להדפסה של 50,000 ויותר עמודים בשבוע. מדפסות אלה יקרות למדי ומשמשות עסקים בתחום ההוצאה לאור. מהירות ההדפסה שלהן מגיעה ל-700ppm, והן יכולות לפעול 24/7.

רזולוציה

  • הרזולוציה הסטנדרטית ברוב מדפסות הלייזר בימינו היא 600 נקודות לאינץ' (Dots Per Inch = dpi). רזולוציה זו מספיקה להדפסה יומיומית רגילה, כולל עבודות פרסומיות קטנות.
  • מדפסת שמפיקה רזולוציה גבוהה יותר, היא מדפסת שמציעה 2400dpi.
  • יש מדפסות לייזר שעדיין משתמשות ברזולוציה של 300dpi. רזולוציה זו יכולה לגרום לקווים משוננים בקצה החיצוני של התמונה. אפשר לשפר זאת בעזרת RET (Resolution Enhancement Technology = טכנולוגיה לשיפור הרזולוציה). לכן, אם אתם רוכשים מדפסת עם 300dpi, וודאו שיש לה RET.

שפות המדפסת

  • ה-Printer Control Language ,PCL (שפת הבקרה של המדפסת) היא השפה הסטנדרטית שבה משתמשות רוב מדפסות הלייזר (בעיקר לתואם HP). ב-PCL משתמשים להדפסת מכתבים, נתונים, גיליונות אלקטרוניים וגרפיקה פשוטה.
  • מדפסות Postscript משמשות לתוכנות הוצאה לאור שולחניות ותוכניות ציור. מדפסת Postscript היא הנורמה למדפסות אפל. מדפסת לייזר שבה מותקן Postscript היא יקרה יותר.

מדפסת לייזר שמשתמשת ב-PCL יכולה להשתדרג ל-Postscript על ידי התקנת דרייבר שמספק היצרן של המדפסת.  צריך להבין שמדפסת לייזר מאחסנת בזיכרון את כלל התמונה לפני ההדפסה, ומדפסת Postscript דורשת זיכרון רב יותר לתהליך העיבוד מאשר מדפסת PCL.

היישום שבו תשתמשו חייב לתמוך ב-Postscript על מנת שמדפסת הלייזר תדפיס מסמכי Postscript.

טיפול בנייר

הטיפול בנייר חשוב כאשר רוכשים מדפסת לייזר. רוב מדפסות הלייזר משתמשות בגודל A4. מדפסות איכותיות יותר משתמשות בנייר רציף. מדפסת לייזר יכולה להדפיס על שקפים, מדבקות, וכרטיסים קלי משקל. מדפסות עם הדפסה דו צדדית יכולות להדפיס על צד אחד של הנייר, להפוך אותו ולהדפיס על צדו השני. רוב מדפסות הלייזר, לעומת זאת, משתמשות בהדפסה פשוטה עם הדפסה דו צדדית ידנית.

משך הזמן עד שהמדפסת מוכנה לעבודה

השיקול האחרון ברכישת מדפסת הוא זמן הדפסת העמוד הראשון (הזמן שבו מופק הדף הראשון) וזמן חימום המכשיר. כאשר מדפסת לייזר מקבלת נתונים להדפסה מהמחשב, עוברות 5 עד 30 שניות עד שהמדפסת מדפיסה את העבודה החדשה. זאת, בנוסף לזמן שלוקח להדפיס את המסמך עצמו.

זמן החימום חשוב באותה מידה. כאשר המדפסת מופעלת היא זקוקה לזמן כדי להגיע לטמפרטורת ההפעלה. אם המדפסת במצב כבוי או המתנה בין עבודות ההדפסה, זמן החימום עוד יותר חשוב. זמן ההמתנה יכול לעכב את התפוקה הכוללת של עבודות ההדפסה.

רוצים לרכוש מדפסת לייזר? צרו קשר ונשמח לעזור לכם בבחירת מדפסת מתאימה עבורכם

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סרטון החודש
החלפת טונר: דגמים FS3920DN/FS3900DN/FS4000DN
נשמח לדבר 3730*