מגזין הפתרונות של יזמקו

באיזו תדירות צריך להחליף מדפסות במשרד?

מדפסת היא מכשיר משרדי בו נעשה לרוב שימוש אינטנסיבי.

משרדים רבים בוחרים להחזיק מדפסות משולבות הכוללות גם מכונת צילום, סורק ופקס ואז בכלל עבודתן היא כמעט רציפה, במיוחד במשרד הכולל מספר גדול של עובדים. כמות ההדפסות הרבה הופכת את המדפסת לחלק חיוני מאוד מעבודת המשרד או העסק.

לכן, מדפסת שאינה מתפקדת היטב, מוציאה הדפסות באיכות ירודה או שהספקה יורד ויפגע בתפקודו של העסק.

חשוב לשמור על תחזוקה שוטפת טובה, אך לעיתים לא תהיה ברירה אלא להחליף את המדפסת.

מה משפיע על אורך חייה של המדפסת?

לכל מכשיר ישנו אורך חיים מסוים שגם אם אחזקתו בוצעה באופן הטוב ביותר, בשלב מסוים הוא יתחיל לקרטע ואז יהיה עדיף להחליפו כדי לא לפגוע בתפקוד המשרד או העסק.

כשמדובר על מדפסות, לרוב הן יחזיקו, כל עוד משמרים אותן בצורה טובה, בסביבות ארבע שנים.

עם זאת, ישנם כמה גורמים שיכולים להשפיע ולשנות לחיים ארוכים או קצרים יותר:

סוג המדפסת והיצרן:

ככל שחברה יותר נחשבת, מתמחה בתחום ובעלת שם, המדפסות שתייצר יהיו איכותיות יותר.

החלקים והרכיבים מהם תהיה מורכבת המדפסת יהיו עמידים וטובים.

מעבר לחברה המייצרת, גם לדגם המדפסת יש חלק.

ישנם דגמים המחזיקים זמן רב יותר.

באופן כללי, ככל שמכשיר, לאו דווקא מדפסות, יהיה מורכב יותר ובעל מערכות מסובכות הוא יהיה מועד יותר לבעיות והסיכוי לכך שיתקלקל גבוה יותר.

כמובן גם ההבדל בין מדפסת לייזר צבעונית ומדפסת הזרקת דיו.

צורת האחסון והשימוש במדפסת:

מעבר לחלקה של החברה המייצרת באורך חייה של המדפסת, גם לכם ישנו חלק משמעותי.

חשוב לאחסן את המדפסת במקום נוח ולא צפוף מדי.

הנחתה במקום צפוף יכול לפגוע בחלקים בה, לעקם את הכבל למשל, להביא עם הזמן לשחיקת חלקים בגלל שפשופם עם הקיר או עם חפץ אחר.

לכן כדאי לייעד למדפסת מקום נוח ואף להתאים את גודלה למידות האזור המיועד לה.

מעבר לכך, חשוב להשתמש בה בהתאם להוראות היצרן, ואף לא להעביר אותה יותר מדי ממקום למקום.

טיפול שוטף:

טיפול שוטף ימנע תקלות כבדות אשר ישביתו את המדפסת לגמרי ויחייבו את החלפתה.

ניקוי המדפסת מאבק ימנע את הצטברותו וכך לא יפגעו רכיבים עדינים או איכות ההדפסה.

כששמים לב לבעיה, אפילו זניחה, חשוב לקרוא לטכנאי שיחליף רכיב שחוק או יתקן את התקלה.

לא כדאי לחכות ולמשוך עד שהתקלה תהיה גדולה מדי.

בנוסף, מומלץ מאוד לא לנסות ולתקן תקלות בעצמכם, אלא אם כן במקרה העסק שלכם הוא תיקון מדפסות…

מתי ניתן לדעת שאין ברירה אלא להחליף מדפסת?

ממש כמו עם רכב, שבשלב מסוים אתם מבינים שהגעה למוסך שוב ושוב אינה משתלמת ובכלל שהתקלות רבות מדי, כך גם עם מדפסת.

אם אתם שמים לב לכך שהספק עבודת המדפסת ירד ושמצטבר עומס כך שכל אחד מהעובדים צריך לחכות זמן רב מדי עד שהחומר ששלח להדפסה יוצא, יתכן שזה הזמן להחליף מדפסת.

כך גם אם איכות ההדפסה ירודה וניסיתם כבר את כל האפשרויות לתיקון.

כמובן שאם שמים לב לבעיה לא מכריזים מיד על החלפת המדפסת אלא זה הזמן לקרוא לטכנאי שיבדוק את הבעיה.

אם לא מצא את מקור הבעיה, יתכן שמה שנותר הוא להחליף את המדפסת.

סוג נוסף של תקלה שנחשב לנפוץ מאוד הוא דפים שנתקעים.

כל דף שנתקע מאט את קצב ההדפסה ומטרטר אתכם.

גם כאן, אם לא נמצאה הסיבה והדבר קורה פעמים רבות מדי, יתכן שהחלפת המדפסת היא הפתרון.

החלפת מדפסת לכזו שתתאים לכם

אם החלפת המדפסת לא נעשית מסיבה טכנית, יתכן שהיא תקרה באופן טבעי על מנת להתאים את סוג המדפסת לצרכי המשרד.

אם בעבר מדפסת בהספק מסוים התאימה לכמות החומר שיש להדפיס, גידול מספר העובדים במשרד או היקף העבודה יכולים להביא לכך שהספק העבודה של המדפסת יהיה נמוך מדי.

אז כדאי להחליפה למדפסת בהספק גבוה יותר.

יתכן גם שאופציות שבעבר הספיקו, היום אינן מספיקות ונדרשות אופציות נוספות כמו הדפסה על מדבקות או מעטפות, שידוך הדפים ועוד.

אופציה נוספת וחשובה היא הדפסה דו צדדית שתחסוך הרבה מאוד דפים ותהיה חסכונית וגם ירוקה יותר.

לשכור את המדפסת המתאימה לכם ביותר

כדי שהחלפת מדפסת בשעת הצורך לא תגרור הוצאות והתעסקות מיותרת, מומלץ לשכור מדפסת ולא לרכוש.

כאשר אתם שוכרים מדפסת נחסכת מכם הוצאת סכום גדול בבת אחת אלא מדובר בהוצאה שוטפת נמוכה שהיא חלק מההוצאות השוטפות של המשרד.

בנוסף, גם תחזוקת המדפסת קלה יותר כאשר שוכרים אותה מחברה המספקת מלבד המדפסת את כל השירותים הנדרשים כמו תחזוקה שוטפת או תיקונים.

כך בכל בעיה, כולל קטנה, יש לכם כתובת לפנות אליה ופחות תדחו את העניין, מה שישמר את המדפסת לאורך זמן ויידרשו פחות החלפות.

מעוניינים לשכור מדפסת איכותית המתאימה לצרכים שלכם במדויק?

לקבל שירותי תיקונים ותחזוקה שוטפים?

יזמקו היא חברה העוסקת כבר שנים בתחום ומשכירה מדפסות למגוון חברות ועסקים

תגובות
סרטון החודש
החלפת טונר: דגמים FS3920DN/FS3900DN/FS4000DN
נשמח לדבר 3730*