מגזין הפתרונות של יזמקו

איפה הכי חכם למקם את מכונת הקפה במשרד?

פינת הקפה במשרד עברה בשנים האחרונות מהפך משמעותי. במקום הקפה הנמס והדלוח, בוחרים מעסיקים רבים להשכיר מכונת קפה איכותית ומקצועית.

כך העובדים נהנים מקפה עשיר ש"מחזיק" אותם בשעות הקשות של היום, ולקוחות המגיעים לבקר זוכים למשקה משובח שהופך גם את זמן ההמתנה לנעים הרבה יותר.

אך על מנת שמכונת הקפה אכן תשרת את המטרות שלה, חשוב לבחור לא רק בדגם הנכון, אלא גם במיקום הנכון.

אז היכן מומלץ למקם את מכונת הקפה ולמה יש לשים לב? על כך במאמר הבא.

התאמה לסוג המכונה ולגודלה

היבט זה נראה לכאורה מובן מאליו; ברור כי המכונה הנבחרת צריכה להתאים בגודלה למיקום המיועד לה במשרד.

אלא שלעיתים קרובות, במיוחד אם לא בוצעה עבודת הכנה ראויה, אנו בוחרים במוצרים שרק בדיעבד מתגלה שהם אינם מתאימים לצרכים שלנו.

עניין זה משמעותי במיוחד כאשר מדובר במכונות קפה, מאחר שקיימים דגמים רבים בעלי מפרטים מגוונים.

אם בוחרים לדוגמה במכונה גדולה יחסית הכוללת גם אפשרות להכין משקאות נוספים, פעמים רבות נציב אותה בנישה ייעודית או על הרצפה.

במקרים אלו, חשוב לוודא כי המכונה אכן נכנסת למקומה וכי היא אינה ניצבת במקום החוסם את המעברים במשרד.

אם לעומת זאת בחרנו במכונה קומפקטית להצבה על השיש במטבחון, חשוב למדוד היטב את האזור ולוודא כי המקום אכן מתאים ומאפשר תפעול נוח.

נגישות למכונה

גודל המכונה הוא שיקול מרכזי, אך לא בלעדי. כאשר בוחרים את מיקום המכונה יש לבחון את נושא הנגישות אליה, ולשם כך יש להתייחס לשלושת הגורמים הבאים:

  • תשתית ותחזוקה – בדומה לגודל המכונה, גם היבט זה הוא בסיסי אך קריטי. כדי שהמכונה תפעל כשורה צריך שיהיה חיבור תקין לחשמל ובמקרים מסוימים גם נדרש חיבור לתשתית המים. מלבד זאת, רצוי לבחור במיקום שיאפשר לנקות את המכונה בקלות ולבצע עבודות תחזוקה שונות במהירות וביעילות.
  • מי צפוי להשתמש במכונה – לכאורה, נראה כי מכונת קפה משרדית צריכה להיות מוצבת במטבחון. כך ישנה נגישות רבה לכלים הדרושים, לכיור ולמקרר. אך במקרים רבים מכונת הקפה מיועדת לשמש גם את האורחים הבאים לבקר במשרד. במצב זה קיימות שתי אפשרויות; אם מציבים את המכונה במטבחון יש לקחת בחשבון כי עובדי המשרד יידרשו להציע ללקוחות קפה ולהכין אותו עבורם. אך אפשרות נוספת היא לאפשר לאורחים להכין את כוס הקפה באופן עצמאי. במקרה זה כדאי לבחור מכונת קפה לעסק המאפשרת תפעול קל ולהציב אותה במקום מרכזי כגון בפינת ההמתנה.
  • נגישות לבעלי מוגבלויות – לעיתים כאשר רוכשים מכונת קפה משרדית או מכונת קפה לעסק קל לשכוח כי היא מיועדת לשרת גם את בעלי המוגבלויות במשרד. חשוב לזכור כי כולנו מעריכים את זה שניתנת לנו האפשרות להכין את כוס הקפה בכוחות עצמנו, ולכן רצוי להציב את מכונת הקפה בגובה המתאים לשימושם של כל העובדים ושל כל המבקרים במשרד.
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סרטון החודש
החלפת טונר: דגמים FS3920DN/FS3900DN/FS4000DN
נשמח לדבר 3730*