מגזין הפתרונות של יזמקו

כיצד תחסוך באנרגיה במשרד שלך?

משרדים, ארגונים ובתי עסק נחשבים לצרכני אנרגיה מסיביים למדי.

בחלק מהמקרים מדובר במקומות ובמכשירים בהם לא ניתן לקצץ ולחסוך (לדוגמה, לא מצופה מכם לכבות את השרתים הלוקליים של הארגון כאשר העבודה מסתיימת), אבל בהחלט ישנם מקומות בהם תוכלו להפחית בשימוש בחשמל, לקצץ בעלויות וגם, בדרך, להפוך לארגון ירוק יותר.

הנה כמה טיפים מועילים לחסכון באנרגיה ובמשאבים:

רכשו מדפסת משולבת

מדפסת משולבת היא מכשיר המכיל מדפסת משרדית, מכונת צילום (או סורק) ופקס.

כאן, כבר מלכתחילה, אתם מתחילים "ירוק" יותר, מאחר ומכשיר אחד צורך פחות חשמל משלושה מכשירים נפרדים, וגם הפסולת שהוא יוצר, כאשר חייו מסתיימים, היא של מכשיר אחד ולא של שלושה.

מינוף נוסף הוא מדפסת רשת המרכזת הדפסות מעובדים שונים, במקום מדפסת משרדית לוקלית לכל עובד הנזקק לה.

העדיפו מכשירים בטכנולוגיות ירוקות על פני מכשירים מסורתיים

המודעות הסביבתית ברחבי העולם גרמה וגורמת ליצרני המכשירים המשרדיים (מכונת צילום, מדפסת משרדית וכן הלאה) להציע חלופות הנחשבות ל"ירוקות" יותר.

מבחינת כמות האנרגיה שהן צורכות, יכולתן להתמודד עם נייר ממוחזר וכן הלאה.

שימוש במכשירים כאלה יכול להוות פתרון טוב עבור מי שרוצה לקצץ בעלויות ולתרום לאיכות הסביבה, מבלי להתאמץ ולשנות את הרגלי העבודה של המשרד והעובדים.

מחזרו, אל תגרסו

עותקים שאינם להגשה ואינם חייבים להיות ייצוגיים הדפיסו על צידם החלק והנקי של דפים ישנים המועמדים לגריסה.

גם כיום, למרות המהפכה הדיגיטלית, משרדים מייצרים מידי יום עשרות דפים שגויים (כמו דפי פלט של סריקה ברזולוציה שגויה, טעויות הדפסה וכן הלאה).

ברוב המשרדים, העובדים אינם חושבים פעמיים, ופשוט מצרפים את הדפים האלה לערימה המיועדת לגריסה.

במידה ומדובר במסמכים שאין בהם בעיית אבטחה (למשל חומר רגיש הנוגע ללקוחות או לאסטרטגיה העסקית של הארגון) תוכלו להדפיס עליהם מצידם השני והחלק טיוטות, מסמכים המיועדים לעבודה עליהם, שרטוטים וכד'.

נתקו מכשירים חשמליים מיותרים בסוף כל יום עבודה

הנה משהו שלא הרבה יודעים – מכשירים חשמליים, גם כאשר הם כבויים, עדיין צורכים חשמל, במידה ולא הוצאתם את התקעים שלהם מהשקעים.

נכון, מדובר בכמויות חשמל מזעריות לכל מכשיר.

כשמדובר במשרד או בארגון, הכמות מוכפלת בעשרות המכשירים הקיימים, ובסופה של שנה, הכמות הזו מצטברת לתשלום גדול על חשמל שלא עשיתם בו שימוש כלל.

הכינו לכם רשימה של מכשירים אותם ניתן לנתק בסופו של כל יום עבודה (מכונת הקפה, מכונת צילום, מדפסות, מגרסות וכד'), תלו אותה על דלת היציאה וודאו כי העובד האחרון מקפיד לעשות זאת, בדיוק כפי שהוא מקפיד לכבות את האור, לנעול את הדלת ולהפעיל את מערכת האזעקה בצאתו.

לסיכום:

ישנם זוללי אנרגיה בהם לא ניתן לחסוך, ועלויותיהם הן כורח המציאות של פעילות הארגון, לעומתם, ישנם כאלה בהם ניתן לחסוך, אולם אנחנו איננו מודעים לכך.

מפו את הפעילות המשרדית שלכם, זהו את נקודות החיסכון האפשריות ויתכן שתבחינו בתוצאות כבר בחשבון החשמל הקרוב.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סרטון החודש
החלפת טונר: דגמים FS3920DN/FS3900DN/FS4000DN
נשמח לדבר 3730*