מגזין הפתרונות של יזמקו

מקימים עסק חדש? אלו הדברים הראשונים שחייבים לעשות

עבור רבים, הקמת עסק פרטי היא מטרה או אפילו חלום שראוי לנסות להגשים אותו.

עסק פרטי מאפשר לאדם לפעול בתחום שמעניין אותו באמת, ואף לתרום מהידע ומהניסיון שהוא צבר לאורך השנים.

אך אהבת המקצוע, ואפילו היכולת לפתח ולקדם אותו, אינן מספיקות;

כדי שהעסק יצליח וישגשג נדרשות גם עבודה לוגיסטית ותוכנית עסקית ברורה.

במאמר הבא ננסה לסייע למי ששוקל לפתוח עסק, ונציג את הדברים הראשונים שיש לדאוג להם בעת פתיחת עסק חדש. 

רגע לפני

יש לכם רעיון לפתיחת עסק? נראה לכם שאף אחד לא חשב על זה לפניכם? נהדר!

אך רגע לפני שאתם משקיעים ממיטב כספכם ועוזבים את העבודה היציבה והרווחית שלכם – שימו לב!

שוק העבודה היום רווי במוצרים ובשירותים ועל כן התחרות גבוהה מאוד.

אין זה אמר שצריך להתייאש מראש, אך חשוב לבצע בדיקה מקדימה מקיפה לפני שפותחים עסק. 

לסקר השוק המקדים כמה מטרות:

  • להכיר את המתחרים – קודם כל חשוב לדעת מה כבר קיים בשוק, אילו מוצרים זמינים ועל איזה צורך של הצרכן הם עונים.
  • מה חסר – לאחר שברור לנו איזה צרכים זוכים למענה, מומלץ לבדוק מה בכל זאת חסר; ממה הלקוחות הקיימים אינם מרוצים ומה נדרש להם כדי שחוויית השירות תהיה שלמה.
  • כיצד לבדל את המוצר שלך – מכיוון שבסופו של דבר אתם לא ממציאים את הגלגל, במרבית המקרים המוצר או השירות שתציעו לא יעורר מהפכות גדולות. עם זאת, ייתכן כי איכות המוצר, תכונה מסוימת שלו או ערך מוסף אחר יגרמו ללקוחות לבחור דווקא בכם ולא במתחרים.
    לכן, נסו לחשוב מה מבדל אתכם לעומת השאר.

הגדרת קהל היעד

אחרי שביצעתם סקר שוק כללי, וכשיש בידיכם תמונת מצב מעודכנת, הגיעה העת להגדיר במדויק את הקהל שאליו אתם פונים.

עליכם לשאול את עצמכם מהם המאפיינים של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ולבדוק מהו הגיל הממוצע, המגדר ומקום מגורים.

במקרים מסוימים, אם אתם מספקים שירות מקוון למשל, גורמים כגון מקום המגורים, עשויים להיות בלתי רלוונטיים לעניינכם.

על כן – ביצעו שלב זה במדויק וסננו אך ורק את הגורמים הנוגעים לעניין.

הגדרה נכונה ומדויקת של קהל היעד תסייע לכם במצבים הבאים: 

  • התאמת המוצר – לעיתים קרובות, עיצוב מוצר, עיצוב ממשק או אפילו אופן האריזה שלו יתוכננו בהתאם לקהל היעד.
  • מיתוג – נושא זה קשור כמובן לקודם. הלוגו שייבחר, הסטורי של המוצר והמיתוג הכולל שלו יושפעו באופן ישיר מקהל היעד.
  • ערוצי השיווק – כדי שעסק יצליח, צריך לשווק אותו. אך חשוב לזכור – תוכנית השיווק תיקבע אף היא בהתאם להגדרת הלקוח. לדוגמה, לכל קבוצת גיל דרכי תקשורת משלה. בעוד בני השלושים ומעלה מבלים את זמנם ברשת הפייסבוק, בני הנוער מעדיפים את האינסטגרם. לכן, לפני שמשקיעים משאבים יקרים בערוץ תקשורת זה או אחר, חשוב לבנות תוכנית שיווקית בהתאם לאופי הלקוחות.
  • התאמת דרכי השירות – גם את דרכי השירות חשוב להתאים ללקוחות. אם בעבר שירות ניתן בעיקר דרך הטלפון, הרי היום חשוב להציע בדרך כלל גם אפשרויות נוספות כגון דוא"ל ומערכות לשליחת הודעות באתר העסקי. הנקודה החשובה היא שיש להתאים את דרך השירות ללקוחות, ובמידת האפשר להציע כמה דרכים שונות. 

התנהלות פרוצדורלית וכספית

הקמה של עסק בישראל צריכה להתבצע בהתאם לחוקי המיסוי התקפים בה.

לשם כך, הגדיר המחוקק כמה סוגים שונים של עסקים, בהתאם לסוג העסק ובהתאם למחזור הכספי שלו.

מכיוון שרובנו חסרים את הידע המקצועי הדרוש, מומלץ בשלב הראשונה להתייעץ עם רואה חשבון, להבין את המשמעויות הכרוכות בפתיחת עסק חדש ולקבל תמונה כללית באשר להתנהלות הכספית הרצויה.

רואה חשבון יוכל גם להסביר אם לפתוח עוסק פטור או אם תידרשו להירשם דווקא כחברה בע"מ, גם אם אתם בתחילת דרככם.

בעת הצורך, רואה חשבון יכול גם לסייע בתהליך רישום העסק ולייצג אתכם מול הרשויות השונות.

גורם מקצועי נוסף שתוכלו להיעזר בו הוא יועץ עסקי שבעזרתו תוכלו לבנות תוכנית כלכלית שתאפשר לכם לפתח את העסק באופן חכם ובטוח.

בשני המקרים, גם כאשר בוחרים רו"ח וגם כאשר בוחרים יועץ עסקי, כדאי לבחור אנשי מקצוע מומלצים ומנוסים שחוות הדעת עליהם חיוביות ומבוססות.

מיכון משרדי

אחרי שהקונספט של העסק כבר ברור לכם, ובסיום התהליכים הבירוקרטיים הכרוכים בהקמת העסק, הגיע הזמן להקים את התשתית הדרושה לקיום שגרת העבודה.

לשם כך יהיה עליו לוודא כי עומד לרשותכם מיכון משרדי העונה על כל הדרישות הקיימות, ואף מעבר לזה.

התשתית הראשונה כדאי שתכלול את הדברים הבאים:

  • מוצרי חומרה – מחשבים, שרתים, תחנות עבודה וציוד נוסף. ייתכן כי בשלב הראשון יידרש לכם ציוד בכמות מוגבלת בלבד, אך גם במקרה זה חשוב לבחור בציוד אמין ואיכותי.
  • שירותי גיבוי ותמיכה – דווקא בתחילת דרכו של העסק, כאשר המשאבים אינם רבים וכל שעת עבודה היא חשובה, רצוי להעמיד לרשות העסק שירותי גיבוי מידע. כך, אם חלילה ארעה תקלה, ניתן יהיה לשחזר את המידע במהירות ובקלות. כדאי גם לשקול להיעזר בשירותי תמיכה שיוכלו להגיש סיוע בזמן אמת.
  • מדפסות ומכונות צילום – גם היום, תפקודו התקין של העסק מחייב שימוש במכונות צילום ובמכונות הדפסה רב תכליתיות. באמצעות מכונות אלו ניתן להפיק חשבונית ללקוח, לסרוק מסמכים ולהדפיס חוזים. אך שימו לב! לא תמיד יש צורך ברכישה יקרה. כחלק מפתרונות מיכון משרדי המוצעים בשוק, קיימת היום גם אפשרות של השכרת מדפסות.

אירוח מבקרים

לסיכום, נזכיר עניין חשוב לא פחות – חוויית הלקוח. אומנם זהו לא הדבר הראשון שנטפל בו בעת פתיחת עסק, אך אם אתם פותחים עסק פיזי שצפויה בו תנועה ערה של לקוחות, כדאי לוודא שהם זוכים לחוויית אירוח ראויה.

לכן, בעסק מסוג זה יש לוודא כי קיים נוהל מסודר של קבלת לקוח, וכי תמיד עומד לרשותו נציג המקבל את פניו והמוודא כי הצורך שלו זוכה למענה הנדרש.

ואם אתם באמת רוצים לשדרג את שירות הלקוחות הפרונטאלי שלכם, רצוי להציע ללקוח אפשרות להכנת משקה חם או קר באמצעות מכונות שתייה או מכונת קפה לעסק.

לשם כך, מומלץ להעדיף מכונות קלות לתפעול המצוידות במנגנון ניקוי עצמי לתחזוקה קלה.

בהצלחה!

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סרטון החודש
החלפת טונר: דגמים FS3920DN/FS3900DN/FS4000DN
נשמח לדבר 3730*