מגזין הפתרונות של יזמקו

תקלות נפוצות במדפסת ודרכים לתיקון

קשה למצוא היום בית או משרד שלא מבצע שימוש כזה או אחר במדפסות. הן מהוות כלי הכרחי בבית או במשרד, לעיתים הן עשויות אף להיות מועדות למגוון בעיות שונות שמשבשות את הפרודוקטיביות.

ההבנה של התקלות הללו במדפסות והבנה של אופן התיקון שלהן יכולה לחסוך זמן רב, לצמצם את התסכול ולשמור על זרימת עבודה חלקה. מהן התקלות הנפוצות ביותר במדפסות? מהם הפתרונות? מהם השיקולים של החלפת החלקים במדפסות? גלילה קטנה למטה וכל התשובות פרושות בפניכם על שטיח אדום –

מהן התקלות הנפוצות ביותר?

בעיית דף תקוע (Paper James)

זו אחת הבעיות הנפוצות והמעיקות ביותר במדפסות. פעמים רבות בעיה זו מתרחשת כאשר דף נתקע באחד מהרכיבים הפנימיים של המדפסת ועל ידי כך מונע מהמדפסת לפעול בצורה תקינה, כלומר, לא תוכלו להדפיס עד שהבעיה תיפתר.

בעיית דף תקוע עשויה להיגרם מגורמים שונים, כמו למשל שימוש בגדלים לא מתאימים של נייר למדפסת שלכם או אפילו עומס על מגש הנייר.

לעיתים גם פסולת בתוך המדפסת עשויה לגרום לבעיית דף תקוע.

בעיית איכות הדפסה (Print Quality Issues)

כאשר יש בעיה של איכות הדפסה ירודה, זה עשוי לבוא לידי ביטוי במספר דרכים, כמו למשל כתבים על הדף, פסים, הדפסות שאינן שלמות או אפילו טקסט דהוי.

פעמים רבות בעיה זו נובעת ממצב של מפלסי דיו או טונר נמוכים, כאשר המחסניות במדפסת לא מיושרות ועוד.

בסביבות משרדיות יותר, בעיות באיכות של ההדפסה עשויות להשפיע על האיכות והמקצועיות של המסמכים.

בעיית קישוריות (Connectivity Problems)

ישנן לעיתים מדפסות המתמודדות עם בעיות מסוג קישוריות, במיוחד במשרדים בהן שימוש במדפסות על בסיס WIFI / רשת הן נפוצות מאוד.

מדפסת משרדית למשל עשויה להציג הודעה שהמדפסת אינה מחוברת לרשת, ישנם ניתוקים או זיהוי על ידי מחשבים ו/או מכשירים אחרים. אבל זה תופס גם על מדפסות ביתיות.

בעיית מדפסת במצב לא מקוון (Printer Offline Errors)

בסביבות משרדיות זוהי בעיה די נפוצה, בעיית "מדפסת לא מקוונת". זה עשוי להתרחש גם כאשר המדפסת מחוברת לרשת ומופעלת.

זה עשוי לנבוע בעקבות מנהלי התקנים ישנים, בעיות רשת או אפילו הגדרות שגויות בתוך הגדרות המדפסת.

תקלות נפוצות במדפסת ודרכים לתיקון מחיר

4 תקלות והדרכים לתקן אותן

בעיה ראשונה: דף תקוע (Paper James)

חסימה זו עשויה להתרחש בשל מספר גורמים, כמו טעינת נייר בצורה לא תקינה, שימוש בנייר שאינו מתאים למדפסת או למשל פסולת בתוך המדפסת.

בעיה זו נפוצה מאוד במשרדים. מדפסת למשרד משמשת לא מעט אנשים וישנם מצבים בו מבצעים שימוש בעל נפח גבוה במדפסת, או אנשים שלא החליפו כראוי את הנייר, או השתמשו בנייר הלא נכון למדפסת.

פתרון: ראשית, יש לכבות את המדפסת על מנת למנוע נזק כלשהו לרכיבים הפנימיים.

לאחר מכן יש למשוך בעדינות החוצה את הנייר התקוע, ניתן להסתייע בהוראות המדפסת על מנת לקבל הנחיות ספציפיות יותר. לבסוף, טענו מחדש את הנייר בצורה תקינה כאשר הוא מיושר כהלכה.

בעיה שניה: איכות הדפסה ירודה (Poor Print Quality)

איכות הדפסה ירודה לעיתים עשויה לנבוע בשל מפלס נמוך של טונר או דיו ו/או מחסניות שאינן מיושרות כהלכה.

פתרון: עליכם לבדוק קודם כל את מפלסי הטונר או הדיו ולהחליף או למלא אותם מחדש במידה והמפלס אכן נמוך.

מומלץ להשתמש בהגדרות התחזוקה של המדפסת על מנת לנקות את ראשי ההדפסה. עבור ניקוי ידני יש לעקוב אחר ההוראות או במדריך של המדפסת.

בעיה שלישית: בעיית קישוריות (Connectivity Problems)

בעיות מסוג קישוריות עשויות לנבוע מבעיות רשת, מנהלי התקנים שאינם מעודכנים או הגדרות שגויות.

פתרון: עליכם לבדוק קודם כל את חיבור הרשת, בידקו שהמדפסת מחוברת כהלכה. יש להפעיל מחדש את המדפסת וכל ההתקנים המחוברים על מנת לרענן את החיבורים.

כמו כן, יש להוריד ולהתקין מחדש את מנהלי ההתקנים העדכניים ביותר מהאתר של יצרן המדפסת הרלוונטי עבורכם.

בעיה רביעית: בעיית מדפסת במצב לא מקוון (Printer Offline Errors)

זוהי שגיאה שפעמים רבות נובעת מבעיות רשת, הגדרות שגויות או מנהלי התקנים שאינם עדכניים, מיושנים.

פתרון: בידקו את המצב של המדפסת, שימו לב שהיא מחוברת לרשת ומופעלת.

יש להפעיל את המדפסת והמחשב מחדש, לעיתים קרובות זה עשוי לפתור בעיות קישוריות.

אפשרות נוספת היא עדכון של מנהלי ההתקנים – רצוי לבדוק מעת לעת שמותקנים אצלכם מנהלי התקן עדכניים.

דבר נוסף, ניתן להגדיר מדפסת מקוונת על ידי כניסה ל-Windows > עברו ל"לוח הבקרה" > ביחרו "התקנים ומדפסות" > ליחצו לחיצה ימנית על המדפסת וביחרו ב"השתמש במדפסת מקוונת"

תקלות נפוצות במדפסת ודרכים לתיקון טלפון

 

האם מותר להחליף חלקים במדפסת?

כאשר עוסקים בבעיות כאלו ואחרות במדפסות הביתיות והמשרדיות, במיוחד מסוג מדפסת לייזר, עולה לא פעם ולא פעמיים השאלה – האם מותר להחליף חלקים במדפסת?

ישנם לא מעט שיקולים שיש לקחת בחשבון, כמו למשל, האם העלות של החלקים גדולה? מהן הנחיות היצרן? האם שווה להחליף עצמאית את החלקים במקום החלפה מקצועית? זה לא שאסור להחליף את החלקים. פשוט מומלץ להסתייע באנשי מקצוע כשמדובר במקרים יותר מורכבים.

אם יש לכם תקלה במדפסת, אם אתם מחפשים להתחדש במדפסת חדשה – יזמקו כאן כדי לספר לכם על המדפסות המקצועיות והאיכותיות שלנו שילכו איתכם לטווח הארוך! צרו איתנו קשר למידע נוסף

שאלות נפוצות:

מה לעשות כאשר המדפסת מדפיסה דפים ריקים?

בדוק שהדיו או הטונר לא ריק ושמחסניות הדיו או הטונר מותקנות כהלכה. אם הכל תקין, נסה לנקות את ראשי ההדפסה באמצעות התוכנה של המדפסת.

איך לפתור בעיה של הדפסות מטושטשות או דהויות?

בדוק את מצב הדיו או הטונר, ייתכן שצריך להחליף או למלא אותם. נסה לבצע כיול וניקוי ראשי ההדפסה דרך תוכנת המדפסת. ודא שהנייר בו אתה משתמש מתאים למדפסת.

מה לעשות אם המדפסת מציגה הודעת שגיאה של נייר תקוע?

כבה את המדפסת ופתח את הדלתות והכיסויים כדי למצוא את הנייר התקוע. הוצא בעדינות את הנייר התקוע, וודא שאין קרעים או חלקים שנשארו בפנים. לאחר מכן, הפעל את המדפסת מחדש.

תגובות
סרטון החודש
החלפת טונר: דגמים FS3920DN/FS3900DN/FS4000DN
נשמח לדבר 3730*