מגזין הפתרונות של יזמקו

התקלות הנפוצות ביותר במכונות צילום

 

הן נמצאות בכל משרד. מדי בוקר מפעילים אותן ולעיתים הן אף נשארות לעבוד כל הלילה. מכונות צילום ומדפסות הן חלק מרכזי בתפעול השוטף של כל משרד, ובדרך כלל, בשגרת עבודה תקינה, הן ממלאות את תפקידן מהימנה. למעשה, לעיתים הן זוכות לתשומת לב דווקא כאשר הן מתקלקלות או כאשר דבר מה משתבש בתפעול שלהן. על כן, כדי לסייע למנהלי המשרד להבין את מכונות הצילום שלהם קצת יותר טוב, המאמר הבא יעסוק בתקלות הנפוצות ביותר במכונות הצילום המשרדיות. 

 

בדקת שהיא מחוברת לחשמל?

כן, זה קרה לכל אחד, גם לאנשי ה-IT המנוסים ביותר. אתה מגיע בבוקר למשרד ומגלה שמכונת הצילום (שבדרך כלל אף אחד אינו נוגע בה) אינה פועלת. אתה לוחץ על כפתורים, מנסה לכבות ולהדליק – וכלום. בשלב הזה, רגע לפני שקוראים לטכנאי, כדאי לבדוק פרט שולי אחד ולוודא שהמכונה אכן מחוברת לחשמל. ואם כבר קראתם לטכנאי כדי שהוא יגיד לכם לחבר את השקע לתקע, בקשו ממנו שיבצע בדיקה כללית במכונה ויוודא שכל החלקים בה תקינים. על הדרך.

 

תקלות טכניות

מכונת צילום משרדית היא כאמור פריט שבו נעשה שימוש יום-יומי, ועל כן במשך הזמן, ככל שהמכונה מתיישנת, עלולות להיווצר תקלות טכניות שונות.

להלן מצעד התקלות הטכניות הנפוצות:

  • נייר נתקע – כמעט בכל מכונה נתקע מדי פעם נייר. הסיבות לכך יכולות להיות מגוונות מאוד, ולעתים אף מדובר בשימוש לא נכון של הלקוח. לדוגמה, מגש הנייר עלול להיות עמוס מדי ולהקשות את משיכת הדפים. במקרים אחרים חלקי המכונה שחוקים או מלוכלכים מדיו ומאבק ויש צורך להחליפם. במצבים מסוימים, הנייר נתקע רק בעת שימוש בפונקציות ספציפיות (כגון צילום דו-צדדי), ועל כן חשוב לאפיין את נסיבות המקרה. בדרך כלל ניתן יהיה לפתור בעיה זו במהירות והעובד נדרש לפתוח את המכונה ולשלוף ממנה את הדף שנתקע. עם זאת, במידה שהבעיה חוזרת על עצמה – יש לקרוא לטכנאי.
  • דפים מקומטים – תקלה זו דומה במידת מה לתקלה שלעיל, וגם כאן ייתכן כי בשל בעיה במשיכת הדפים, המכונה תוציא דפים מקומטים ובלתי שמישים. לעיתים יהיה מדובר בתקלה זמנית, אך אם היא ממשיכה – יש להתייעץ עם טכנאי.
  • איכות הדפסה ירודה – תקלה נפוצה נוספת היא פגיעה באיכות ההדפסה. במצב זה הדפים המודפסים עלולים להיות מפוקסלים, מטושטשים או שיופיעו כתמים שונים על הנייר. אם מדובר בכתמים, חשוב קודם כל לבדוק אם זכוכית המכונה נקייה. לעתים שאריות דיו או לכלוכים אחרים על גבי הזכוכית עלולים לפגוע באיכות הסריקה וההדפסה. מלבד זאת, במקרים של איכות צילום נמוכה, חשוב גם לבחון את הגדרות הצילום במכונה; בעת הצורך יש לבצע התאמה להגדרות המבוקשות.

 

לסיכום, כמו כל מכשיר חשמלי, גם תפקודן של מכונות צילום והדפסה עלול להיפגע במשך הזמן. אם העבודה המשרדית מתעכבת ואם שגרת העבודה מופרעת בשל התקלות – זה הזמן לשקול להחליף את מכונת הצילום או לחפש מכונת צילום להשכרה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סרטון החודש
החלפת טונר: דגמים FS3920DN/FS3900DN/FS4000DN
נשמח לדבר 3730*