מגזין הפתרונות של יזמקו

טיפים להתמודדות נכונה עם שותפים בעסק

אנשים רבים חולמים על הקמה של עסק משלהם, עסק שיאפשר להם להביא לידי ביטוי את כל היכולות שלהם ולממש את השאיפות שלהם.

אך הקמה של עסק והניהול היום-יומי שלו אינם פשוטים כלל, ועל כן לא פעם העסק נמצא בבעלות של כמה שותפים האחראים להצלחתו ולקידומו.

כך יש אפשרות להגדיל את המשאבים העומדים לרשות העסק, הן מבחינת הכספים הזמינים והן מבחינת כוח האדם.

עם זאת, כדי שהעסק אכן יצליח, השותפות צריכה להיות מוצלחת אף היא.

אז מה הם הדברים שיש לשים לב אליהם בבחירת שותפים לעסק וכיצד יש להתנהל מולם?

טיפים – במאמר הבא.  

רגע לפני

משפחה לא בוחרים. שותפים כן.

רגע לפני שחותמים על המסמכים ומסכימים על הקמה של עסק משותף, כדאי להכיר לעומק את השותפים שאיתם תעבדו.

חשוב כמובן לבדוק מהו הניסיון הרלוונטי של השותף העתידי שלכם, אילו עסקים הוא ניהל בעבר, מהם ההישגים שלו ובאילו מקרים היוזמות שלו הצליחו פחות.

אם ניתן – כדאי אפילו לשוחח עם השותפים הקודמים שלו;

מומלץ לנסות להבין מהן החוזקות של השותפים, ומהן הנקודות הדורשות שיפור.

אפשר גם להתעניין באשר לאופן שבו השותף העתידי היה פותר קונפליקטים או משברים וכיצד היה נוהג להתמודד עם מצבים מאתגרים.

מלבד כל אלו, חשוב לתת משקל גם לאינטואיציה שלכם;

שוחחו עם השותף העתידי כדי לנסות להבין מיהו מחוץ לשעות העבודה שלו.

מהם הערכים שהוא מאמין בהם, מהי השקפת חייו וכיצד הוא רואה את עצמו בעוד כמה שנים.

כך תוכלו גם להתרשם מאישיותו של האדם ולהבין אם תרצו לעבוד איתו ברמה האישית.

תיאום ציפיות

אחרי שבחרתם בשותף העסקי שלכם, חשוב מאוד שלא לדלג על שלב תיאום הציפיות.

בשלב הזה, שניכם מחליטים על כללי הבסיס שינחו את המשך הפעילות ויאפשרו עבודה תקינה ונעימה.

במסגרת תיאום הציפיות, שימו לב לדברים הבאים:

מהי המטרה שלכם 

אין להסתפק ברעיון הכללי;

תפרטו בדיוק מה אתם מעוניינים להשיג ובמידת האפשר הכינו גם תוכנית עסקית הכוללת יעדים ברורים.

חלוקת תפקידים 

כל אחד מאתנו טוב בתחום אחר.

נצלו היטב את החוזקות של כל צד, וחלקו תחומי אחריות.

רצוי למשל שמישהו יהיה אחראי על התחום של המיכון המשרדי ועל השכרת מדפסות או על איתור מכונות להשכרה.

מימון 

בדרך כלל הקמתו של עסק מצריכה הון ראשוני.

כדי למנוע אי הבנות בעתיד, הגדירו היטב כיצד תשיגו מימון זה ומהי האחריות של כל שותף במסגרת התהליך.

תהליכי עבודה 

זו תחום נוסף שבו יש לבצע תיאום ציפיות יסודי.

הגדירו היטב מהו תהליך העבודה המקובל עליכם והסכימו על אופן קבלת החלטות עקרוניות בשגרת העבודה.

לשם כך מומלץ גם לקבוע מועד קבוע לפגישת עדכון שבה תשוחחו על העניינים המחייבים את תשומת ליבכם.

חלוקת רווחים

זהו נושא רגיש מאוד.

גם אם אתם נהנים מאוד לעבוד ביחד, אי-הסכמה באשר לכספים עלולה לפרק את השותפות.

לכן, הגדירו מראש והיטב את אופן חלוקת הרווחים, והקדישו זמן גם לשיחה על נושאים נעימים פחות כגון פירוק השותפות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סרטון החודש
החלפת טונר: דגמים FS3920DN/FS3900DN/FS4000DN
נשמח לדבר 3730*